HTML

Címkék

AC-Treuhand (1) állam (1) állami támogatás (1) Apple Sales International (1) áreltérítés (1) árfeltüntetés (1) árparitás (1) árszabályozás (1) Ausztria (3) bejelentés (3) Belgium (1) betudhatóság (1) bírság (3) booking.com (1) brexit (1) Bundeskartellamt (1) Cogeco (1) de minimis (1) Donau Chemie (1) E.ON (1) egészségügyi szolgáltatás (1) Egyesült Királyság (1) egyezség (1) egyezségi kísérlet (2) élelmiszer (1) eljárási bírság (1) engedékenység (1) erőfölénnyel visszaélés (5) erőfölény (5) érzékelhető versenykorlátozás (1) esernyő-hatás (1) európai bíróság (9) európai bizottság (8) expressz eljárás (1) Facebook (1) Finnország (1) flyLAL (1) fogyasztóvédelem és verseny (2) földgáz (1) forgalmazási szerződés (1) fuvarozás (1) fúzió (11) gazdasági egység (1) GVH (5) hajnali rajtaütés (1) hallgatólagos megállapodás (1) hatósági bizonyítvány (1) hub and spoke (2) információcsere (1) iratbetekintés (1) joghatóság (3) jogutódlás (1) juncker (1) kartell (8) kártérítés (12) Kbt (1) Kennedy (1) Kereskedelmi törvény (1) kiskereskedelem (3) koronavírus (1) közbeszerzés (2) közvetett vevő (1) légitársaság (1) lift (3) Magyarország (1) média-ügynökség (1) mfn (1) MVM (1) Oberlandesgericht Düsseldorf (1) összehangolt magatartás (1) Otis (2) páternoszter (1) Pfleiderer (1) polgári jog (2) Portugália (2) Publicis / Omnicom (1) reklámpiac (1) semmítőszék (1) settlement (1) Skanska (1) sportműsorok sugárzása (2) szállásközvetítő (1) szállítás megtagadása (1) taxi (1) teherautó (1) Tfmtv (1) Tibor-Trans (1) továbbhárítás (1) Tpvt. (6) Tpvt. módosítás 2014 (1) Tpvt. módosítás 2017 (3) vállalkozásrész (1) végrehajtási tilalom (1) versenyhatóságok függetlensége (2) versenyjog (19) versenyjogi kártérítés (8) Versenyjogi Kártérítési Irányelv (2) versenypolitika (1) versenypolitikai biztos (2) vertikális árrögzítés (2) visszavonás (1) vitarendezési eljárás (1) zárás (1) Címkefelhő

Viszlát, taxis árverseny!

2013.04.15. 07:00   |   Kőmíves Attila

A múlt héten a Fővárosi Közgyűlés elfogadta "taxirendeletet", amely az eddigi árversenyt rögzített tarifákra cseréli, és kényelmes, belépési korlátokkal körülbástyázott pozíciót biztosít azoknak, akik képesek lesznek a piacon maradni.

Még ha a rendelet egyes elemeivel talán egyet is lehet érteni, egy versenyjogi blog olvasóinak talán kevéssé kell magyarázni, hogy mi a probléma megszűnő árversennyel, és a "fapadosabb", de olcsóbb szolgáltatások eltűnésével. Ha valakit érdekelne egy kerek összefoglaló, akkor annak ajánljuk a GVH véleményét a tervezetről. Vagy akár csak a Főtaxi épp idén 100 éves székházában kiállított kordokumentumot, 1938-ból, egy rövid, de meglepő közgazdasági éleslátásról tanúskodó értékeléssel:

Taxi2.jpg

A GVH véleményét olvasva egyébként még az is lehet, hogy a történetnek ezzel még nem feltétlenül van vége. A hatóság jelezte, hogy ha a képviselő testület elfogadja a javaslatot, akkor a meg fogja fontolni a Fővárosi Kormányhivatal megkeresését a rendelettervezet egyes rendelkezéseinek alkotmányossági vizsgálata céljából. A GVH véleményében vitathatónak tartotta például, hogy van-e törvényi felhatalmazása a Fővárosnak a taxik minimális életkorának vagy csomagtartó méretének meghatározására. És persze vitatható lehet az Alaptörvény alapján az árszabályozás arányosság és indokoltsága, és az is, hogy a rendelet célja az előterjesztés szerint "indirekt létszámkorlátozás megteremtése minőségi elvárások útján".

Szólj hozzá!

Címkék: taxi árszabályozás

A bejegyzés trackback címe:

https://tulnagyaverseny.blog.hu/api/trackback/id/tr856208571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása