Nagy hagyománya van a versenyjogban a cellofán tévedés, vagy örökség emlegetésének. Ennek lényege, hogy az Egyesült Államokban tévesen lett meghatározva az érintett piac egy egyébként már monopolizált piac esetén.
A versenyhatóságok, amelyek eddig nem végeztek el teljes versenyelemzést úgy tűnik bemennek abba a csőbe, hogy elhiszik az OTA-knak, hogy a hotelek a potyautasok az ő rendszereiken. Nem véletlenül jutott azonban a világ legjobb versenyhatósága (a német, ha valaki nem tudná :D) arra, hogy az OTA rendszerek működése semmilyen értékelhető fogyasztói jóléti előnnyel nem jár. Lényegében egy végigvitt eljárás során ez nyilvánvaló lenne másoknak is. Hovatovább, a piacot jól ismerők tudják, hogy valójában az OTA-k a potyautasok a szállodák invesztícióján. De ez egy hosszú történet. Addig is nem tudunk mást mondani az ágazati jelentésre, mint: